Compania Zarea a fost fondata de Wilhelm Mott in 1912. Venit din Germania, dupa ce a lucrat cativa ani la fabrica de sampanie Rhein, Wilhelm Mott a infiintat o mica fabrica proprie in Calea Grivitei.

Desi reprezenta o afacere la inceput de drum, compania Zarea a ajuns pana in 1929 sa produca 100.000 de sticle de sampanie pe an, o cifra remarcabila pentru acele timpuri. Aceasta cifra a fost, contrar asteptarilor, incurajata de razboi, cresterea productiei in aceasta perioada fiind semnificativa.

In 1948 fabrica a fost nationalizata sub numele pe care il poarta si astazi, ZAREA ajungand numarul 1 in productia de spumante din tara. Treptat spumantelor li s-au adaugat alte tipuri de bauturi alcoolice care au ajuns cu vremea sa domine segmentele de piata aferente: in 1953 se infiinteaza sectia de brandy iar 5 ani mai tarziu sectia de vermut.

In 2004 compania Zarea se reinventeaza si este supusa celei de a treia mari transformari din istoria sa, privatizandu-se si intrand intr-un parteneriat cu liderul mondial in productia de bauturi spumante: grupul german Schloss Wachenheim – un parteneriat demn de renumele ei. Astfel, traditiei companiei i se adauga un plus de valoare, dar si un nou atribut : inovatia.
Acum, in anul 2007, ZAREA a pasit cu dreptul in Uniunea Europeana : compania este certificata pe sistem ISO 9001/2001 , fabrica este in plin proces de retehnologizare, iar portofoliul de marci a fost restructurat, pentru a corespunde cerintelor consumatorilor. Astfel, compania Zarea a investit in toate tehnologiile de obtinere a spumantelor, fiind unicul producator care le acopera pe toate – metoda Charmat (fermentare in tanc), metoda champenoise (fermentare in sticla) si tehnologia Asti. Numai asa au putut fi acoperite toate segmentele de gust (brut natur, brut, sec, demisec, dulce) si toate segmentele de pret.

Longevitatea si succesul marcii ZAREA nu ar fi fost posibile fara cateva elemente esentiale: calitatea constanta a produselor in timp prin pastrarea retetelor originale, prezenta in targuri internationale si manifestari de profil. Medaliile dobandite de-a lungul timpului adauga un plus de motivatie in lupta pentru pozitia de lider de piata.
Mai mult, incepand cu anul 2004, anul privatizarii companiei, succesul marcii ZAREA are inca o forta motrice: o echipa unita si dedicata consumatorilor.
Provocarea dar si obiectivul companiei pe termen lung, o reprezinta redobandirea pozitiei de odinioara, cand ZAREA reprezenta cel mai important jucator pe piata producatorilor de bauturi spumante. „Sa ramana alaturi de noi, sa aiba incredere ca ne vom recapata puterea. Dupa cum s-a vazut din exemplele altor tarilor ex-comuniste, marcile cu traditie stiu sa revina in forta dupa o vreme, ajungand pe pozitii de lideri. Lucrurile bine facute nu mor niciodata.”, declara domnul Emil Popescu, Director General al companiei ZAREA.

Click pentru gama de produse Zarea